WINGS of love

wings-of-love
Ma tko još ne zna za Malenu i Klepetana? Najljepša ljubavna priča ikad ispričana! Ni Titanik mu do koljena nije. Eh, pa baš Imagova kampanja Krila ljubavi (Wings of love), dobila je Cannes Lionsa iliti komunikacijskog Oscara za brend Jana, voda s porukom. A kako biste saznali pozadinu cijele priče, samog projekta i koliko je ljubavi u nju uneseno, pročitajte intervju s direktorom Imaga, Damirom Ciglarom.

Razgovarala: Lana Milčec
Foto: Imago

Kampanja Klepetan i Malena dobila je nagradu Cannes Lions. Oni iz struke znaju o kojoj je nagradi riječ, no za one koji nisu ‘iz branše’ ona malo znači. Objasnite kakva je to nagrada i koju ona težinu ima, pogotovo vama.
Cannes Lions u komunikacijskoj branši predstavlja ono što Oscar predstavlja u filmskoj! Dakle, vrhunac! Nema više! Agencije koje osvajaju kanskog lava privlače klijente, i popratna komunikacijska vrijednost nagrade je ogromna!

Koliko je to značajno i veliko za Imago možemo zaključiti i iz toga što je u 63 godine održavanja Cannes Lions festivala kreativnosti ovo prva ikad osvojena nagrada za hrvatsku agenciju. Jest da je ‘samo’ bronca, ali su efekt i značaj barem zlatni!

I tako sam se i ja uvjerio da ljubav uvijek pobjeđuje, ovaj puta ljubav Malene i Klepetana!

PRIZNANJE AGENCIJI – PRIZNANJE BRENDU

Ovo nije samo priznanje Imagu kao agenciji, već je i priznanje za jedan veliki brend – Janu. Koliko se ta kampanja (pa i priznanje za nju) odrazilo na vas kao agenciju, na poslovnom, ali i u međuljudskom, timskom ushitu unutar agencije?
Naravno, jedna dimenzija nagrade je prizna-nje za lijepu i uspješnu kampanju. Ovaj prvi lav za bilo koju hrvatsku agenciju pokazuje da se može osvojiti ta toliko željena nagrada za komunikaciju za pravi komercijalni brend, a ne samo za humanitarnu ili političku komunikaciju (za što je uglavnom dosad osvojeno tih nekoliko lavova u cijeloj regiji).

Time se otvara i nova dimenzija, a to je upravo motivacija o kojoj pričate. Ne samo da su svi uključeni u kampanju kao i svi u Imagu veseli i motivirani zbog nagrade na nove kreacije, već vidimo i po interesu za zaposlenje u agenciji da je ta motivacija bitno šira od interne agencijske.

Okej, bacimo se sad na brojke i konkretne stvari. Koliko ste radili na samoj kampanji i koliko je ljudi bilo involvirano u projekt?
Konkretno, iz Imaga i 1&0, digitalne agencije, u projektu je sudjelovalo 6 ljudi, što, naravno, ne zvuči puno. No, s obzirom na tehničku kompleksnost, kao i ostale aktivnosti podrške, u projekt je bilo uključeno još 50-ak ljudi, od Agrokora i Jamnice i njihovih suradnika do realizatora live streaminga, čiji angažman nije bio bezazlen.

Radi se ipak o velikoj (za hrvatske pojmove) kao i tehnički zahtjevnoj kampanji, a angažman kolega iz Imaga kao i većine suradnika daleko je nadmašivao profesionalna očekivanja u smislu dostupnosti i reakcije. Npr., kad se desila greška u prijenosu uživo u noći, ekipa iz Zagreba išla je u Brodski Stupnik kasno noću, preko vikenda, samo da realizacija bude maksimalno dobra!

Kako je uopće tekao proces? Od same ideje do realizacije…
Ideja za Krila ljubavi (kako se zove kampanja) bila je, zapravo, dodatna ideja na zahtjev klijenta (Jamnice) za kreiranjem komunikacije za Janinu ediciju s temom ljubavi na porukama na boci.

Nakon što smo prezentirali ideje za komunikaciju koje su bile odgovor na zahtjev, prezentirali smo i ovu ideju koja je kreirana samoinicijativno, najviše inicijativom kolege Darka Bosnara koji je i zadužen za slične projekte u Imagu. Za realizaciju ove ideje nije postojao budžet, ali kako smo vjerovali u nju, odlučili smo se na njezino predstavljanje klijentu.

Kakva je bila reakcija klijenta kada ste im prvi put predočili ideju za projekt?
Sažeto u jednoj riječi – oduševljenje! Ovdje zaista moram istaknuti i pomoć gospođe Ive Balent koja je, nakon što je odslušala ideju, iskreno i impulsno odlučila da upravo ta dodatno prezentirana samoinicijativna ideja bude ishodište i glavni element kampanje, tražeći da se napravi realokacija budžeta na način da se ljubavnoj priči Malene i Klepetana pruži apsolutna podrška, komunikacijska i financijska.

A kako je i cijeli marketinški tim Jane bio oduševljen idejom, realizacija kampanje bila je zaista školski primjer suradnje i angažmana.

LJUBAVNA PRIČA NA HRVATSKI NAČIN

Priča o Malenoj i Klepetanu poznata je već dugi niz godina, barem u Hrvatskoj. Ta ljubavna priča uvijek izazove pozitivne reakcije. Kakva je reakcija bila njihovog skrbnika, g. Vokića kada ste mu predočili projekt?
Ljubav Malene i Klepetana jest, naravno, okosnica ove ljubavne priče, no možda je još više fascinantna ljubav gosp. Vokića prema Malenoj! On se, naime, o njoj brine godinama, svaki dan lovi nekoliko kila ribe za njezinu prehranu, čuva je cijelu zimu u grijanom podrumu, čak joj i noge maže kremom jer joj u takvim uvjetima puca koža.

Ta ljubav prema životinji ovdje je isprepletena s romantičnom pričom dviju roda, ali se ta ljubav, naravno, očitovala i u zaštitničkom stavu gosp. Vokića u dogovorima oko cijelog projekta. Naravno da nam je on bio od velike pomoći, ali smo također morali poštivati i njegovu zaštitničku ulogu.

Imate li nekih zanimljivosti, pikanterija ili smiješnih situacija za koje javnost ne zna? Naime, ipak se tu radi o nesvakidašnjim akterima projekta…
Uf, takvih stvari je bilo napretek! Pikanterija koja je ipak bila vidljiva gledateljima koji su pratili jest uporno ‘udvaranje’ susjednog rodana koji se, očito, vratio ranije od Klepetana, pa je uporno htio popravljati ‘dobrosusjedske odnose’ (čitaj: naskakati Malenu).

A dozu humora unijeli smo u kampanju i s billboardom dobrodošlice Klepetanu kojeg smo, umjesto prema prolaznicima, okrenuli prema nebu (iako nisam siguran da rodan zna čitati).

IGRANJE S EMOCIJAMA

Puno se govori o brendovima i tezi da ‘igraju’ na emocije. Koliko su emocije, naravno one pozitivne, bitne za proboj nekog brenda? Mogu li reklame bazirane na ljubavi (ili nekoj drugoj pozitivnoj emociji) biti presudne za postanak (ili ostanak) velikog brenda?
Emocije su sastavni dio brenda, bez njih imamo samo proizvod. Koliko (pozitivnih) emocija uspijemo ugraditi u brend, toliko snage će brend pokazivati u odnosu na konkurenciju.

Strategije korištenja emocija (i ljubavi/love) u komunikaciji brenda su ne samo česte, već i često uspješne – osnovna je postavka pri tome da korištena emocija ima jasnu i nedvosmislenu vezu i povezanost sa samim brendom. I, naravno, jasnu poveznicu s ciljanim potrošačem.

Što mislite o pojmu Storytellinga? Ima li on veći utjecaj kod gledatelja kada se radi o prezentiranju nečega?
Storytelling se možda kao pojam vezan uz oglašavanje koristi relativno kratko, no sadržajno se koristi ne samo od početka oglašavanja, već od početka svijeta! Ljudi vole dobre priča, oduvijek.

Zbog dobre priče ostajemo budni noću uz film ili knjigu, ili nestrpljivo iščekujemo novi nastavak serije. Priče nas angažiraju na emotivnoj razini kao rijetko što drugo. Dapače, može se jasno vidjeti snaga pojedinog brenda u zanimljivosti priče koju može ispričati o sebi kao i zanimljivosti priče kroz koju se može približiti potrošaču.

Winston Churchill je rekao da ne smijemo dozvoliti da istina ubije dobru priču. A ako je još priča i istinita, onda možemo osvojiti i Lava 🙂

Zašto ste se odlučili za streaming? Zbog samog trenda današnjice ili ste mislili da ćete tako najbolje prenijeti ovu ljubavnu priču?
Streaming nam se učinio logičan s obzirom na postavku ideje, a to je iščekivanje povratka Klepetana. Naravno da je streaming još uvijek i tehnološki zanimljiv, a priču smo prenosili ne samo preko posebne web-stranice i youtube kanala i live bannera, već i na veliki ekran na centralnom zagrebačkom trgu.

Taj video feed su također preuzimali svi mediji koji su popratili priču, hrvatski i strani, tako da smo u konačnici imali preko 5 milijuna minuta gledanja, što je brutalno puno! I, iskreno, neočekivano!

Što mislite, koliko se sama kampanja odrazila na samu sliku Hrvatske?
Kampanja je dobila ogroman međunarodni publicitet! Gotovo svi veliki svjetski mediji preuzeli su priču (i video feed), japanska nacionalna televizija imala je prilog od 5 minuta u prime time terminu (za koji smo im omogućili pristup našim materijalima).

Priča je, dakle, lijepa i pozitivna, očito zanimljiva, pa je utjecaj koji može imati na Hrvatsku samo pozitivan (bez obzira što za to nemamo neko konkretno istraživanje).

Tags:

  • Show Comments (0)

Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Ads